Opis
Model hybrydowego SUV-a zadebiutował 13 stycznia 2023 r. podczas targów motoryzacyjnych w Brukseli. Zachwyca nie tylko linią i rozwiązaniami nastawionymi na wygodę kierowcy i pasażerów.
W tej hybrydzie plug-in zastosowano silnik Wankla. Mazda MX-30 R-EV – jak działa hybryda plug-in z silnikiem Wankla? Standardowe samochody hybrydowe typu plug-in (PHEV) łączą w sobie moc silnika elektrycznego ze spalinowym, pozwalając na jazdę w dwóch trybach. Auto może być ładowane zarówno z zewnętrznego źródła energii, jak i podczas jazdy, odzyskując energię kinetyczną i hamowania.
W klasycznym układzie silnik spalinowy napędza koła pojazdu. W najnowszej wersji SUV-a od Mazdy zastosowano szeregową hybrydę plug-in, którą wspiera wyjątkowy rotacyjny (stąd „R” w nazwie)
silnik Wankla.
Silnik Wankla – jak działa i wspiera napęd elektryczny w Mazdzie MX-30? W tym połączonym układzie silnik spalinowy nie napędza kół, ale służy jako generator ładujący akumulator.
Za napęd odpowiedzialny jest silnik elektryczny (podobnie jak w samochodach elektrycznych typu BEV). Dzięki takiemu rozwiązaniu zyskujemy o wiele większy zasięg jazdy i poprawę jej dynamiki dzięki niewielkim wibracjom oraz wysokiej wydajności. Jaki zasięg hybrydy Mazda MX-30 R-EV? W trybie w pełni elektrycznym może przejechać nawet 85 km.
Dzięki wsparciu lekkiego, wydajnego silnika Wankla całkowity zasięg Mazdy MX-30 R-EV rośnie do nawet 680 km. Nawet przy takich odległościach napęd się nie zmienia i pozostaje elektryczny.
Mazda MX-30 – ładowanie Pojemność baterii litowo-jonowej to 17,8 kWh. Można ją ładować prądem zmiennym (7,2 lub 11 kW) lub stałym (z maksymalną mocą 36)